onsdag 10 december 2014

Lite organisering

Jag är för tillfället hemma och är sjuk. Helt utslagen är jag inte, så jag orkade faktiskt ta tag i en sak som jag har tänkt på länge.

En stor del av min recepthylla är nämligen fylld av det här:

Det är recepttidningar, och för att vara ärlig så är det ganska få recept jag faktiskt har lagat till. Tidningarna är ju dessutom fulla av reportage och annat, som jag verkligen inte har tänkt att läsa om. Eftersom jag inte har något indexsystem har det också varit irriterande när jag har behövt leta upp ett recept, och varit tvungen att gå igenom hela högen. Framförallt tar de dock väldigt stor plats i kokbokshyllan.

Jag satte mig ner och började klippa ut de recept som jag vet att jag har använt, samt dem som såg intressanta ut även om jag inte har provat dem. I slutändan fick jag ner högen till det här:
En betydligt mer lätthanterlig bunt. Nu ska jag bara hitta plastfickor och någon lämplig pärm så att jag kan organisera upp det lite bättre, och så att de håller också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar