söndag 28 september 2014

I baktagen

I fredags hade jag en mindre dag på jobbet, så jag var inte på något vidare humör när jag skulle handla på vägen hem. Eftersom jag skulle ha lite personer hemma för en liten syjunta på lördagen så skulle jag baka något, och medan jag gick bland affärshyllorna var det så skönt att bara tänka på annat än jobb. Det blev en hel del bakingredienser inhandlade.

Det är också så att jag bakar inte jätteofta. Jag tycker det är väldigt roligt, men eftersom jag tycker bättre om att baka än att äta bakverken blir det ganska sällan. Å andra sidan när jag väl bakar brukar jag då ha ett sånt uppdämt behov att det blir ganska mycket i en sväng.

Det här är lördagens kakbord

Ska sägas att minimuffinsen i den gröna burken kom min syster med, och de större muffinsen är av samma sort, bara i olika formar.

Jag kommer att gå igenom bakverken var för sig under de kommande dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar