onsdag 10 september 2014

Brandgult monster

Förra veckan impulsköpte jag en råsaftcentrifug, och jag har blivit lite kär i den faktiskt. Jag tror faktiskt jag har använt den varje dag sen jag köpte den. Jag skulle kunna dricka hur mycket juice som helst, men där finns det ett problem. Frukt är sött och skulle jag leva på bara frukt så skulle mitt blodsocker gå i taket. Jag har därför försökt göra juicer som inte bara bygger på frukt, och jag har hunnit testa mig igenom en del rotsaker. Idag gjorde jag nog den som har smakat bäst hittills.





Det här brandgula monstret är mer en grönsaksdryck än en fruktjuice.

Recept
1 liten sötpotatis
1 ganska stor morot
1 apelsin
½ färsk röd chili

Kör allt genom centrifugen och drick. Apelsinen behövs för att göra det hela lite mer lättflytande och chilin ger en aning hetta till det hela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar