tisdag 19 maj 2015

raw chokladmousse

Ikväll är det semifinal i Eurovision Song Contest, och jag kände mig sugen på något gott, samt i behov av lite comfort food. Jag bestämde mig för att utmana mig och inte gå och handla, utan bara använda det som jag hade i skafferi och kylskåp. Resultatet blev en chokladmousse, som går att smaska i sig med nästan gott samvete.

Recept

1 förpackning vita bönor
2-3 msk kokossocker
2-3 tsk vaniljpulver
0,5 dl rostade kokosflingor
40 g 70% choklad
1 äggula*

Skölj bönorna väl och mixa med kokossocker och vaniljpulver. Smält chokladen och rör i en äggula. Vispa väl och häll chokladen i bönsmeten. Vänd tills allt är blandat och rör ner kokosflingorna.

*Äggulan gör att det inte är äkta raw antar jag, men det behövdes något som rörde ut smeten. Jag kan tänka mig att någon form av vätska, till exempel kokosmjölk skulle fungera lika bra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar